Handen på hjärtat

Dagen i punkter

Kategori: Vardag

 
Vi har haft fullt upp idag, och jag har bara lyckats knäppa en bild under hela dagen. EN. Helt sanslöst jädra dåligt av mig. Så jag får väl punkta upp vad vi har haft för oss idag, så får ni föreställa er hur det har sett ut.
 
 
- Jag och Max gick upp någon gång efter kl 8:30. Sovmorgon!
 
- Blöjbyte. Lilla nakenfisen sprang iväg i ett obevakat ögonblick, och kissade på köksgolvet.
 
- Jag lagade bananpannkakor till frukost. Det är alltid ett säkert kort om man vill få lilla Korven Tjorven att äta mycket.
 
- Öppnade dörren till sovrummet, där Alex låg och sov. Fem sekunder senare sov han inte längre thanks to Tjorvobert. Så bra sätt att se till att sambon vaknar utan att man själv blir anklagad för att ha väckt hen.
 
- Stresstvätta håret och blåsa det halvtorrt. Hade tänkt göra detta igår kväll, men somnade när jag nattade barnet, och sedan var det kört.
 
- Panikstäda lägenheten. Med andra ord städa noga på ställen där man vet att de kommande gästerna skulle befinna sig, och slänga in saker man inte vill ha synliga i sovrummet. Som inte städades överhuvudtaget.
 
- Johan och Laura är i Sverige sedan i onsdags (De bor ju i Geneve vanligtvis), och idag kom de hem till oss och bjöd oss på lunch. Ja, du läste rätt. DE kom hem till OSS och lagade lunch. Så himla värt. Det blev några timmars häng med dem.
 
- Sedan åkte vi hem till mina föräldrar på middag. Alex familj var också där. Jag åt för mycket. Big surprise. Not.
 
- När vi kom hem somnade Max direkt efter kvällsgröten. Mest lyckade nattningen på evigheters evighet.
 
- Har inväntat ett köp tre betala för två- erbjudande på KappAhl, och nu var the moment finally here. Dessutom med fri frakt! Så jag klickade hem regnkläder till Max. Sjukt värt.
 
- Nu ska jag avnjuta en glass innan det är dags att sova.
 
- Tjo!
 
 
Kommentera inlägget här: