Handen på hjärtat

Första steget är taget

Kategori: Träning

 
Det finns en stor risk att jag är stans största latmask. Jag tycker inte att det är roligt att träna. Det känns så klart skönt efteråt, men innan och under är det mest skittråkigt och bara jobbigt.
 
Meeen. Min kropp mår inte bra just nu. Det finns inte en kroppsdel som mår bra hundra procent av tiden. Värst mår ryggen, men det är inte så konstigt med tanke på hur mycket jag bär runt på min son. Och kondisen har jag inte sett skymten av sedan innan jag blev gravid. Dessutom har jag en hel garderob full med kläder som jag inte kan ha, för jag kommer inte i dem.
 
Därför gav jag mig ut och sprang igår. Eller sprang och sprang. Nu ska jag inte ta i så jag spricker. Det var snarare småjogg varvat med power walk. Men jag var ute i 40 minuter, och det är det som räknas. Nu ska jag banne mig köra åtminstone varannan dag så att jag får in rutinen. Och tids nog kommer jag orka springa hela sträckan, så som jag gjorde förut.
 
 

KOMMENTARER:

  • Sosso säger:
    2017-08-10 | 00:43:08
    Bloggadress: http://lomia.blogg.se

    För varje liten tid man vill/orkar lägga ned på att röra sig är så att du kan klappa dig på axeln...
    Så trots att du bara småjoggade så är det as bra jobbat :)

Kommentera inlägget här: