Handen på hjärtat

Skor och stövlar

Kategori: I barngarderoben

 
Kan ju lika gärna passa på att visa upp skorna som vi köpte till Max i Mall of Scandinavia. Ett par svarta stövlar. Ville inte ha massa mönster eller Disney- figurer på stövlarna, och då fanns det bara de här inne på Din Sko (var inte så sugen på rosa eller lila). Men det är å andra sidan typ sådana jag var ute efter, så jag är jättenöjd.
 
Blev dock så himla förvånad när vi mätte Max fötter. De har vuxit 1,5 cm sedan jag köpte hans första skor för några månader sedan. När kan det ha varit? April- maj någon gång. Från 12,3 till 13,8. Helt galet. Var tvungen att be Alex dubbelkolla så att jag hade gjort rätt när jag mätte foten, då det kändes så orimligt. Men det stämde.
 
Köpte även ett par gympadojjor. De hade jag faktiskt spanat in sedan tidigare, och nu var det dessutom nedsatt pris på dem så då kändes det dumt att inte slå till när vi ändå behövde köpa just sådana skor.
 
Ska bli spännande att se hur länge han kan använda de här skorna innan han växer ur dem...
 
 
 
Kommentera inlägget här: