Handen på hjärtat

Var sak hade sin plats

Kategori: Vardag

 
Med en ettåring i hushållet kan man aldrig vara riktigt säker på vilka saker som dyker upp på de mest udda platser. Det är inte bara skedar i byrålådorna och kläder bland leksakerna. Tidigare i veckan hittade jag en stackars päronbit i diskmaskinen. Den hade hållit ut under ett helt maskindiskprogram, och var lagom mjuk av allt vatten och ånga.
 
Och igår fick jag en ångestklump i magen när nagelsaxen var borta. Jag hade klippt Max naglar och sedan lagt den på soffbordet med tanken att lägga den i badrumsskåpet så snart jag placerat Max i barnstolen och gett honom lite mat. Tjugo minuter senare kom jag på det- och då var den puts väck. Jag fick givetvis panik, och jag och Alex hjälptes åt att vända upp och ner på lägenheten, utan resultat. Den var borta.
 
Till slut hittade jag den. På ett väldigt logiskt ställe, naturligtvis. I tvättmaskinen. Som var igång. Den låg precis vid luckan, medans handdukarna virvlade runt inne i trumman. Att jag inte tänkte på att titta där från första början...
 
 
Kommentera inlägget här: