Handen på hjärtat

En dag i Nynäshamn

Kategori: Resor, Vardag

 
Kom på mig själv med att inte ha bloggat på en vecka. Vad jag har gjort istället? Jobbat och sovit på soffan, typ. Jomenvisst, serru. Welcome to the glamorous life of a working mom. Fick i och för sig lön i tisdags också, den första på länge med tanke på att jag varit mammaledig. Så mycket pengar har jag inte fått in på kontot på jag vet inte hur länge, så VISA- kortet har fått jobba lite också. Lindex hade ju trots allt halva priset på reapriset, och min älskade son behöver ju lite kläder att ha på förskolan i höst. Hrm. Ja.
 
 
MEN! I måndags hade jag semester, och då var hela lilla familjen på utflykt med mina föräldrar. Vi åkte till Nynäshamn, där vi åt lunch på en båt, strosade runt och toppade det hela med glass. Vi hann med ett stopp på en lekplats också. Klätterställningarna nuförtiden känns betydligt mer avancerade än de som fanns när jag var liten.
 
 
 
 
Jag tryckte i mig en entrecote med pommes frites och bea. Den fick tummen upp!
 
 
 
 
 
 
Bra dag! Bortsett från att Max blev lite ledsen i bilen på vägen hem och vägrade sluta gråta. Till slut fick jag svänga av och byta blöja på honom i ett industriområde. En liten klämmis på det, sen var han glad igen. Nu måste vi bara boka in en resa till Gotland också, för jag blev sjukt sugen på det när jag såg Gotlandsfärjan ligga inne.
 
 
Kommentera inlägget här: