Handen på hjärtat

Bebisen fick ett namn till slut

Kategori: Allmänt

 
Det där med att bestämma ett namn på ungen var ju inte helt lätt. Jag och Alex hade väldigt svårt att komma överens. Eller ja. Ska jag vara helt ärlig såg jag ju direkt när han lades i min famn vad han skulle heta. Att Alex namnförslag passade perfekt. Men det kunde jag ju inte erkänna.
 
Alex vägrade mer än tilltalsnamn och efternamn, medans jag var benhård med att det även skulle finnas med ett släktnamn. Ett från min sida, och om Alex ville även ett från hans sida. Och så länge han var omöjlig med det gav jag inte med mig på tilltalsnamnet, även om det bara var spel för gallerierna.
 
Man har ju tre månader på sig att skicka in papprena. De månaderna kom och passerade, och vi fick hem en påminnelse. Som också fick ligga ett bra tag innan vi skickade in det vi hade kommit fram till.
 
Max John Nilsson.
 
Han ÄR verkligen en liten Max. Och John är efter min morfar, som tyvärr gick bort när jag var nio dagar gammal. Och eftersom jag och Alex inte är gifta ville jag att Max skulle ha båda våra efternamn, men det ratade Alex då han tyckte att det blev så långt. Så istället fick det bli bara mitt efternamn. Tror att vi är nöjda båda två.
 
Kommentera inlägget här: