Handen på hjärtat

2 km loppis och Högalidsparken

Kategori: Stockholmspärlor, Vardag

 
Dagens aktiviteter: 2 km loppis och häng i Högalidsparken.
 
En gång om året är det stor loppis på Hägerstensvägen i Örnsberg/ Aspudden. Bara de som bor där får sälja och det är alltid galet mycket folk som beger sig dit för att fynda. Jag är självklart en av de som åker dit i hopp om att hitta massa bra grejer. För på en yta av totalt 4 km (2 km åt ena hållet, sedan går man över gatan och går 2 km tillbaka) borde man ju hitta någonting man vill ha.
 
Dagens skörd blev lite kläder till Max, barnböcker, höstskor till Max samt en klänning och en kofta till mig. Egentligen var jag ute efter fodrade galonkläder och skalkläder som Max kan ha extra på förskolan, men det var ont om sådant den här gången.
 
Senare på eftermiddagen tog vi tunnelbanan in till Söder och hängde med några av Alex vänner och deras barn i Högalidsparken. Jag hade inte ätit lunch, så jag köpte med mig en sallad från ett ställe nere vid tunnelbanan, och det var en riktig pangträff. Efter det orkade jag sprigna runt och leka med Max, som älskade parken. Det var full rulle från första stund, och ingen vila alls.
 
 
 
Kommentera inlägget här: