Handen på hjärtat

Mitt första butiksbesök på egen hand

Kategori: Vardag

 
Jag har ju glömt att berätta! Sorry för världens sämsta bild, men det var mörkt i garaget och jag hörde människor sm närmade sig- och då ville jag inte bli påkommen med att ta massa selfies.
 
För ett par veckor sedan lånade jag en bil från jobbet och åkte på butiksbesök på egen hand. ALLDELES ENSAM. I och med att jag tog körkort en månad innan min son föddes, och att jag varit tillbaka i tjänst sedan efter midsommar, har det inte blivit av tidigare. Och jag kan ärligt erkänna att jag dragit mig för det. Att köra min egna bil är inga konstigheter, det kan jag göra vart som helst. Men att köra en bil jag aldrig kört förut, det är läskigt.
 
De vanliga lånebilarna är automat, vilket jag aldrig har testat. Och jag har inte någon tanke på att låna en sådan och sedan krocka det första jag gör för att jag förväxlar bromspedalen med den icke existerande kopplingen. Så jag nosade upp en av få manuella bilar och fick låna den.
 
Skulle åka från Huvudsta till Skärholmen. Hade gps. Det första som händer? Jag svänger fel vid Tomteboda, och istället för att åka ut på motorvägen hamnar jag i stan. I city. Mitt absolut värsta. Fick åka över hela Kungsholmen. En oönskad omväg, men jag kom fram till slut. Och på tillbakavägen körde jag den väg jag känner till.
 
Jag krockade inte. Och jag lyckades backa in när jag parkerade. Det har jag inte gjort sedan jag gick på körskola. Tummen upp på det, nu vågar jag kanske besöka fler butiker i framtiden. Det är ju rätt nödvändigt ibland.
 
 
Kommentera inlägget här: