Handen på hjärtat

En vecka har gått

Kategori: Vardag

 
Jag har gjort min första arbetsvecka efter mammaledigheten. Känslorna har varit väldigt blandade. Skönt att få vara bland vuxna människor utan att alltid behöva vara redo att springa fram till ett barn och fixa med något. Kul att få aktivera hjärnan på ett annat sätt. Men jisses, vad jag saknar att få vara hemma med Max.
 
När jag går hemifrån på morgonen brukar både Alex och Max ligga och tryna i sängen, och då vill jag verkligen inte gå iväg. Det ser så himla mysigt ut att jag bara vill krypa ner igen och få somna om brevid dem Jag brukar få lite uppdateringar och bilder skickade till mig, och hjärtat längtar ihjäl sig varje gång.
 
Igår hängde vi i lekparken utanför oss med Max farmor och farfar, som kommit hem från en tvåveckors semesterresa. Så snart Max har ätit upp sitt äpple ska vi ge oss ut igen för lite lek. Det gäller att maxa tiden med honom nu på helgen, för i veckorna får vi inte mycket tid tillsammans.
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: