Handen på hjärtat

#egentid

Kategori: Vardag

 
Igår hade mitt jobb sommarfest. Jag tänkte inte gå, men sedan ändrade jag mig.
 
Temat var Mexiko, och det bjöds på grillbuffé med massa tacotillbehör. Jag satsade allt på kött, grönsaker och tacosås. Jag hade inte klätt ut mig, men det var det många andra som hade gjort. Det vimlade av sombreros och yviga mustascher, och senare under kvällen fick jag tag på en sombrero jag med. Och en uppblåsbar kaktus. Det allra senaste inom accessoarer, som ni nog förstår.
 
Efter middagen trollades det fram ett dansgolv och jag dansade till strax innan midnatt, när jag och ett par andra tjejer slog följe till tunnelbanan och åkte hem. Skönt med lite egentid och träffa andra vuxna. Men också skönt att komma hem till sin lilla familj.
 
 
 
Kommentera inlägget här: