Handen på hjärtat

Några timmar på Mall of Scandinavia

Kategori: Vardag

 
Eftersom Max behövde stövlar och Alex aldrig hade varit i Mall of Scandinavia åkte vi dit igår. Ingen av oss var väl egentligen på shoppinghumör, men med tanke på att vädret var kasst och vi inte hade något annat bättre för oss fick det bli så.
 
Vi var båda lite griniga då vi inte hade ätit något, och det första vi borde ha gjort var väl att sätta oss på första bästa restaurang och trycka i oss något. Men nu anlände vi mitt i lunchrusningen, och det var fulspäckat med folk överallt. Så vi täntke att vi väntar en halvtimme. Och sedan en halvtimme till. Och sedan en halvtimme till. Och vid den punkten var Alex så grinig att det bara var att slå sig ner på i stort sett första bästa ställe.  Och det var också där som dagens enda bild knäpptes. På min mat. Som var helt ok.
 
Vi hittade tack och lov både ett par stövlar och ett par sneakers till Max, så nu är förskolestarten räddad. Sedan hade vi inte mycket mer ork att kika vidare i butikerna, så vi letade upp bilen och åkte hem. Fast det uppstod ett liiitet problem när vi skulle ut ur parkeringsgaraget. När jag skulle stoppa in min biljett för att bommen skulle åka upp funkade det inte. Fick som svar "ogiltig biljett", och det var lite svettigt under de minuterna som jag försökte få det att funka (för det tog fasen många minuter), då jag kunde se i backspegeln hur kön började ringla sig lång bakom mig. Till slut hittade jag problemet- biljetten var pyttelite vikt och så snart jag rätade ut den var det kein problem. Så fort bommen öppnades gasade jag därifrån snabbt som attan, med svettiga armhålor och skamset röda kinder.
 
 
Kommentera inlägget här: