Handen på hjärtat

Sjuk

Kategori: Vardag

 
Det var väl själva faaan att jag skulle gå och bli sjuk under min semester. Har under ett par dagar känt mig lite rosslig, och igår bröt förkylningen ut. Snorigt, hostigt och ont i bihålorna. Skit är vad det är. Har ingen lust att hitta på någonting, och att ens släpa mig ut till lekparken precis utanför vår port känns som ett omöjligt projekt.
 
Så himla typiskt. Tur i oturen att vi inte åkte iväg på någon resa. Och jag får försöka tänka positivt. Det kunde ha varit värre. Jag hade kunnat bli magsjuk, som när vi var på Sri Lanka för några år sedan. Jag fick inte behålla något jag åt, allt rann rätt igenom och jag hade så ont i magen. Då var det inte så kul att vi bodde i det här lilla huset, med toalett och dusch utomhus, där man samsades om utrymmet med myror och spindlar.
 
 
 
Kommentera inlägget här: