Handen på hjärtat

Aspuddsparken

Kategori: Vardag

 
Södra Stockhoms bästa smultronställe för barn MÅSTE ju ändå vara Aspuddsparken. Där finns:
 
- En sjukt rolig lekpark, både för små och stora barn. Och vuxna. De har en liten hinderbana som jag i egenskap av vuxen tyckte var svår. Sedan finns det sandlådor, olika gungor, rutschkanor och massa annat kul.
 
- En plaskdamm barnen kan bada i. Finns en plaskdamm även i en lekpark i närheten av där vi bor, och igår stötte jag på en kille som kollade ph- värde och klorhalt i vattnet. Enligt honom kontrolleras detta två gånger varje dag i samtliga plaskdammar, för att säkerställa att vattnet är tjänligt att bada i. Tummen upp på det!
 
- Djur. Massa djur! Hästar, höns, getter, grisar, kaniner. Man får gå in i de flesta hagar och klappa på djuren (självfallet finns det avgränsade områden dit djuren kan gå om de vill vara ifred).
 
Mina farföräldrar bodde ett stenkast från parken när jag var liten, och jag har många fina minnen därifrån. Den har självklart blivit upphottad sedan jag var liten, men charmen finns fortfarande kvar. De har för övrigt också nyligen invigt den nyrenoverade minigolfbanan, som fått sig ett rejält lyft. Där serveras även alkohol och bjuds på livemusik under sommaren.
 
Jag rekommenderar varmt ett besök i Aspuddsparken!
 
Vi tog oss alltså dit i dag. Plockade upp Alex bror på vägen. Tyvärr var vi lite sena, och inga djur var längre ute. Men det blev lek på lekplatsen och plask med en pinne i plaskdammen. Mer än så behövdes inte för att vår lilla pojke skulle bli nöjd.
 
Mindre kul var det när vi skulle åka hem och Svarta Pärlan (så klart att min bil har ett namn, även om den är så skitig just nu att den ser mer grå ut än svart) inte ville starta. Ringde pappa, som ryckte ut och gav diagnosen urladdat batteri. Som tur var fick han igång bilen och vi kunde ta oss hem. Mindre bra avslut på en bra dag.
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: