Handen på hjärtat

Denna torsdag

Kategori: Vardag

 
  • En halv portion gröt fick jag i ungen i morse. Sen var det tvärstopp. Fick komplettera med lite bananpannkaka, för annars blir det grinigt efter någon timme.
  • Vi hade siktet inställt på lekparken, men var tvungna att göra några stopp på vägen för att bland annat frenetiskt trycka på alla knappar på kodlåset till porten och intresserat titta på en stor sopbil som skulle svänga in precis där vi stod, men nu snällt fick vänta eftersom vi stod stilla och blockerade vägen.
  • Vi var först i parken! Sen kom det en pappa med dotter, men VI VAR FÖRST.
  • Lite gunga, lite kottar, lite springa runt, lite rycka i staketet, lite äta maskros. Med en mamma som höll på att dö i solen. Det var galet varmt trots att klockan bara var 10.
  • Tillbaka till lägenheten. Fick snilleblixten att leka på den skuggiga balkongen var världens bästa idé. Det var det inte. Ungen ville bara sitta i min famn, och fick han inte det var det gnälligt. Vi gick in.
  • Stekte på en skiva blodpudding. Tänkte att det kanske kunde vara en ny succé. Första biten gick ner. Andra biten gick ner. Yes! En ny favorit?! Resten hamnade på golvet. Stekte på några köttbullar istället, som slukades i ett nafs. Men bäst var vattenmelonen efter.
 
  • Promenerade hem till min mormor, aka gammelmormor Ulla. Min älskade son betedde sig exemplariskt, som bilden ovan visar.
  • Jag kan eventuellt ha tryckt i mig tre bullar. Jag säger inte att det är så. Men det kan vara så.
  • Det kom en regnskur och när den hade dragit vidare gick vi hem. Älskar att vara utomhus när det har regnat.
 
  • Någon somnade i vagnen på vägen hem, och vaknade inte förrän vi klev in i hissen hemma. Som vanligt.
  • Grillad kyckling till middag för ungen. Betydligt mer populärt än blodpuddingen. Den rivna moroten han fick till hamnade på golvet.
  • Kissolycka, som tack och lov skedde i badrummet. Ungen hann med att plaska i det våta med både händer och fötter innan jag lyckades styra upp situationen.
  • Eftersom han sov två gånger på dagen var det en pigg unge som INTE ville sova på kvällen. Flertalet nattningsförsök gjordes, men till slut somnade han vid kl 22:30.
  • Nu ska den här morsan se senaste avsnittet av Pretty Little Liars aka Somna i soffan.
 
Kommentera inlägget här: