Handen på hjärtat

En onsdag i juni

Kategori: Vardag

 
Dagen har varit fartfylld. Om man nu kan säga så om en helt vanlig dag för en föräldraledig mamma som egentligen inte har tagit ut svängarna särskilt mycket.
 
Efter att ha lyckats få i Max en hel portion gröt till frukost (kan vara lite knorrigt ibland, och man får luras och truga) gick vi ut till lekparken som ligger bredvid vårt hus. Vi tajmade in så att det var massa förskolebarn där samtidigt, så det var livat i allra högsta grad.
Max gungade, men allra mest sprang han fram och tillbaka. Att sitta  ner och dra en pinne fram och tillbaka i gruset så att småstenarna sprätte var också en hit. Och kottarna var spännande. På det stora hela en väldigt trevlig stund i parken.
 
 
Efter ett snabbt stopp på affären bredvid, där jag stötte på två av mina kollegor från jobbet, gick vi hem och åt lunch. Och sedan satte jag Max i vagnen igen för att gå en sovpromenad. Väl utanför porten sprang jag på min granne, så vi tog sällskap och gick min vanliga runda.
 
Sedan stuvade vi in oss i bilen och tuffade iväg hem till mina föräldrar, där vi bjöds på spaghetti och köttfärssås. Fick som vanligt med mig matlåda hem, så morgondagens lunch är räddad.
 
 
Av någon anledning var Max väldigt svårnattad när vi väl kom hem. Det tog en och en hav timme och sjukt mycket tålamod innan han äntligen slocknade. Och nu är den här mamman helt förstörd, och ska väl ta och krypa ner under täcket och försöka få lite välbehövlig skönhetssömn.
 
Kommentera inlägget här: