Handen på hjärtat

Första arbetsdagen

Kategori: Vardag

 
Det här var dagen då min föräldraledighet tog slut och jag började jobba. Den där dagen som har känts så vansinnigt långt borta. Jag har ju redan skjutit på jobbstarten två gånger. Egentligen skulle jag ha börjat första februari, men Alex började ett nytt jobb då och kände inte att det var läge att börja med ett halvårs pappaledighet. Så då sköt vi på det till första juni, men fick flytta på det ytterligare en gång för att det skulle passa Alex. Inte för att jag klagar.
 
Men imorse fick jag släpa mig upp ur sängen medans mina två killar låg kvar och trynade. Max vaknade dock precis när jag skulle gå hemifrån, och det gjorde lite ont i hjärtat att lämna honom när han blev ledsen.
 
Det kändes väldigt märkligt att vara tillbaka på jobbet. Som om jag bara gästspelade. Men i morgon ska jag dit igen. Och dagen efter det. Och dagen efter det. Och jag vet att jag varje dag kommer sakna att få vara hemma med mitt lilla hjärta.
 
 
 
Kommentera inlägget här: