Handen på hjärtat

Grå helg

Kategori: Allmänt

 
Det blev en lugn helg för vår del. Det blir ju oftast så när man har småbarn.
 
Efter några timmar i stallet i lördags skyndade jag mig hem för att duscha och fixa iordning mig lite. För vi skulle lite spontant (spontant för mig är om något - som i det här fallet-  bestäms kvällen innan och framåt, jag är ju mer för att planera i veckor innan) grilla korv med några vänner och deras söner. Nu hade vi ju verkligen inte någon tur med vädret, och den önskade solen uteblev. Tycker att det är dags för en sol- comeback nu. Jag har faktiskt bara tre veckor kvar av min mammaledighet och jag vill fasiken kunna njuta av den utomhus iklädd klänning och inga pantalonger. Så vi åt snabbt upp korvarna och förflyttade oss inomhus.
 
 
 
Igår hade vi inte någon lust att gå ut, då regnet låg och lurpassade bland molnen. Men efter att det inte kom någon nederbörd drog vi under eftermiddagen på oss skor och ytterkläder och gick ut till lekparken. Max älskar att springa omkring och titta på de andra barnen. Gunga är också en hit.
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: