Handen på hjärtat

Det kom snö i alla fall

Kategori: Vardag

 
Naivt trodde jag att vi hade klarat oss igenom vintern och att det där med snö var ett fenomen vi skulle stöta på först nästa säsong. Gatorna har legat snöfria och de senaste månaderna har mest känts som en lång höst. Och även om jag tycker att det är mysigt med snö, så har jag känt att det har varit rätt skönt ändå. Inga frusna fötter pga icke snövänliga skor. Ingen försenad kollektivtrafik pga snökaos. Inga svårigheter att ta sig någonstans överhuvudtaget, och smink och hår har suttit på sin plats efter att man varit ute en sväng.
 
Men. Efter att ha tillbringat 33 år på denna jord borde jag ju veta att the winter aint over until it's over and the medeltemperatur ligger på sina stadiga plusgrader och fåglarna kvittrar i vårsolen. För snön kom, och det med besked. Som synes var jag inte förberedd på detta, då jag ändå hade på mig mina mest snövänliga skor. Som är ett par höstskor i skinn.
 
Nu återstår det att se hur länge snön biter sig fast. Ska det slaska kan det lika gärna slaska fort och sedan fortsätta vara snöfritt tills våren faktiskt är här på riktigt.
 
Kommentera inlägget här: