Handen på hjärtat

Dagens

Kategori: Vardag

 
Dagens miss: Kom inte upp ur sängen i morse, så jag kom 40 minuter senare till jobbet än vad jag hade tänkt. Tur att vi har flex och att jag kunde ta igen det på eftermiddagen. Och tur att jag slutar tidigt på fredagar, så jag kom ändå ifrån jobbet vid 15- snåret.
 
Dagens besvikelse: Skulle ju köpa uv- kläder på Polarn o Pyrets rea. Men det var tydligen fel på deras hemsida, och just uv- dräkterna var inte alls på rea. När man la dem i varukorgen ändrades det till ordinarie pris.
 
Dagens Max: Klockan är efter 21:30 och ungen vägrar sova. Han vill hellre stå på balkongen och vinka och prata med grannarna på balkongen snett nedanför. Jag tror att de hellre vill umgås med varandra än föra en konversation med mitt barn.
 
Dagens avundsjuka: En kollega på Örebro- kontoret ska på Håkan Hellström- konsert i kväll. Jag är så himla avis, vill ju också!
 
Dagens bästa beslut: Äta lunch på jobbets takterrass. I solen. Med solglajjerna på.
 
Dagens dåliga samvete: Jag har köpt en ny kamera. Fick hem den tidigare i veckan. Har fortfarande inte packat upp den ur lådan den fraktades i. Typiskt mig. Brås på mina föräldrar, som en gång köpte en torktumlare som de inte kopplade in på flera år utan bara lät den stå och ta plats.
 
Men det är fredag och helgen ligger framför oss! Så jädra härligt!
 
 
Kommentera inlägget här: